Nada que temer

Så! Nu har jag sett Lejonkungen på spanska också och det var värt besöket! Det är en enastående musikal i kubik och det går inte annat än att sitta där och låta sig imponeras av precis allt från början till slut.

Sångerna går rakt in i musikådern och sprider sig av välbehag i hela kroppen. Det afrikanska stuket i rytmerna tilltalar verkligen. Och så har vi KOSTYMERNA! De är helt makalösa. Masker, kläder, färger, sättet som skådespelarna rör sig på – alltihopa är helt otroligt! Jag fattar inte så många begåvade människor det finns! Scenerna är så kreativa och inte är det tråkigt en sekund.

Mer än så här kan jag inte beskriva kvällen – musikalen måste ses. Djuren som strömmar in och upp på scenen från alla håll och kanter i början – det är helt otroligt. Girafferna som ”tassar” runt på styltor, fågeln Zuzu som river ner applåder, kvinnan som vandrar runt med någon slags leopard, alla lejonen och jag vet inte allt som händer på scenen.

Kvart i nio var det slut och jag rusade ut och köpte skivan – vill ha den på spanska också. 20 Euro ville de ha på teatern, men jag vet av erfarenhet att de tar betalt på sådana ställen så jag valde fnac istället. Där stod det 16.99 på prislappen, men när jag skulle betala ville de ha 7.99 istället och jag ifrågasatte inte det. Skivan snurrar i datorn just nu. Hakuna Matata. Nada que temer. Det finns inget att vara rätt för.

Kommentera

