14.804 steg senare

Så har klockan blivit eftermiddag och jag är tillbaka på hotellet utan en enda bild i kameran. Den fick stanna hemma idag. Ville inte bära.

14.804 steg står det på armbandet, men tipset är att det blir ca 5.000 till innan dagen är slut. Kl 18 börjar El Rey León och det är kvällens första föreställning. De kör en version kl 22 också. Det är ju det jag säger – i Madrid sover man aldrig.

Jag var inne och kollade på Lejonkungens sajt nu och vad jag kan utläsa är båda föreställningarna utsålda idag och det samma gäller i morgon, på tisdag och onsdag. Måndagar spelar de inte.

Buss har jag åkt idag – jag knep båda linjerna så nu har jag sett allt ända upp till Real Madrids hemmaarena Santiago de Bernabéu också. Jag var för lat för att på av där. Annars kunde jag köpt en inträdesbiljett till stadion för drygt 19 Euro av bussbolaget. Jag vill gärna se arenan, men jag var för lat. Det är skönt att sitta på bussen och se världen passera utanför utan att själv anstränga sig.

Lunch år jag på en bufférestaurang med bland annat en god paella mitt i stan och sedan var jag en sväng på Desigual och fyndade – rabatt på 10 % via dagens bussbiljett – och efter det blev det en sväng till Pandora för att kolla läget plus en tur in på El Corte Inglés för att köpa vatten och kolla på ris till paella. Någon paellapanna har jag dock inte köpt än. Men det är en dag i morgon också och de har ”alltid” öppet här verkar det som. Jag trodde att gårdagen skulle varit en stängd dag, men mycket var öppet trots att påsken är en så stor helg här och ikväll kör man på till kl 22 och i morgon till kl 21.

Nu ska jag koka mig en kopp te och göra ingenting en dryg timma och sedan är det dags att samla ihop sig till kvällens skönsång på spanska. En vattenkokare köpte jag förresten igår. En resevariant. 5 dl. Det finns ingen på rummet och jag kan inte hålla på att springa ner i baren varenda gång jag vill ha varmt vatten så när jag fick syn på minikokaren igår högg jag den. Superbra!

Kommentera

