Amanecer en Madrid

Amanecer betyder gryning på spanska och då var jag ute och gick med alla nattsuddare. Solen gick upp kl 07.10 idag och ungefär 06.40 pinnade jag från hotellet för att gå en runda. Denna morgon förlagd till Cooking Point där jag skulle vara kl 10 för att lära mig laga paella. Dit var det inte långt. Det ser ut att ligga en bit bort på kartan, men avstånden här är verkligen inget att hänga upp sig på och jag fortsatte från Cooking Point åt diverse andra håll.

Men NATTSUDDARNA!!! Herman Lindqvist skrev en bok – eller gjorde en film – en gång, som hette något i stil med ”I Madrid sover de aldrig”. Nä!!! Det gör de INTE! Nu är det visserligen helg idag och många var väl ute och firade den, men att så många börjar gamla hemåt eller vidare ut på gatorna kl 7 på morgonen! Kul verkade de ha haft också. Den ene mer sångglad än den andre … Oj, oj, oj!

Bilderna i kollaget nedan är morgonens skörd i kameran. Nu är klockan närmare halv sex och jag är tillbaka på hotellet nästan 25.000 steg rikare. Frågan är om jag ska prova att gå på en film ikväll. Mitt stora feta grekiska bröllop – tror ni att jag begriper vad de säger? Jag är lite nyfiken på det. Dubbat och ingen textning. Och fort pratar de. Niskullehörtflygvärdinnanigårinnanvilandade. Det lät ungefär så – inga kommatecken, inga punkter, inga pauser – bara en lång rad av bokstäver.

Klicka på någon av bilderna så får ni upp ett bildspel.
Under respektive bild i bildspelet kan ni klicka igen så få ni upp en bild i stort format.

Kommentera

