Hotellet är bokat

Du kan göra världens kap när du är ute i god tid. De senaste dagarna har jag letat hotell i Madrid och jag har hittat mycket bra sådana till ovanligt bra priser. I en världsstad som Madrid kan man tro att det är dyrt, dyrt, dyrt, men jag upplever att man får mycket för pengarna i den spanska huvudstaden. Madrid i jämförelse med exempelvis Boston är total utförsäljning. I Boston är det helt galna priser.

När jag letat efter lämpligt boende har jag hela tiden kommit tillbaka till Hotel Regina ett par hundra meter öster om Puerta del Sol som räknas som ”mitt i stan”. Ordinarie pris för fyra nätter där skulle enligt prislistan ligga på 7.061 kronor, men när jag surfat runt har ett specialpris vandrat mellan 3.400 och 3.600 kronor. Just idag, söndagen den 30 augusti, vill de ha 3.486 kronor och idag är också sista dagen som en rabattkupong på 10 % går att lösa in så jag slog till. 792 kronor per natt får jag betala. Då ingår inte frukost, men jag brukar ändå inte vilja ha frukosten som finns på hotellen numera då jag inte äter gluten och sådant som kommer från kossan så jag valde bort den. Hade jag velat ha frukost hade jag fått lägga till 550 pix.

När du ser ett bra pris på hotell är rekommendationen att slå till. Det är tillgång och efterfrågan som styr priset och när jag är i Madrid är det Semana Santa (påsk) och det är högst troligt att priset går upp ju närmare påskveckan vi kommer.

Jag har bokat rummet via Hotels.com – här kan du läsa mer om det.
Andra gäster har givit hotellet betyget 4,2 av 5.
Hotels.com har ett belöningssystem som innebär att du får elfte natten gratis, men om du bokar till sådana här specialpriser och dessutom har en rabattkupong på 15 % får du inte räkna in de nätterna. Vid specialpriser som dessa är det heller ingen återbetalning. Det innebär att om jag av någon anledning inte kan åka får jag inte pengarna tillbaka.

Hotellets egen hemsida hittar du här!

Hotellet finns även listat på Secret Escapes såg jag häromdagen – men jag väljer Hotels.com – jag är trogen kund där.

Kommentera

